تنهایی منو گیتار

بهترین ترانه ها عکسها و داونلود برنامه و جدیدترین فیلمهای ایرانی و خارجی

تنهایی منو گیتار

بهترین ترانه ها عکسها و داونلود برنامه و جدیدترین فیلمهای ایرانی و خارجی

تقدیم به تو

تقدیم به تو

        

به جای دسته گل بزرگی که فردا بر قبرم نثار می کنی

امروز با شاخه گل کوچکی یادم کن

بجای سیل اشکی که فردا بر مزارم می ریزی

امروز با تبسم مختصری شادم کن

بجای آن متن های تسلیت گویی که فردا در روزنامه ها برایم می نویسی

امروز با پیام کوچکی خوشحالم کن

نظر بابا نظر ...   8:32 PM | گیتارو | نظرات [0]

            محسن یگانه

 

 

 Gm               Cm         Gm                 Cm

 

 چی بگم که خیلی تنهام        می دونی یاری ندارم

 

 Gm            Ab          Gm                Cm

 

 چی بگم که غیر غصه          دیگه دلداری ندارم(2)

 

 Gm            Cm      Gm                  Cm

                               

  هیچ کسی پا نمی ذاره          به سراچی خیالم

 

  Gm            Ab          Gm                Cm

            

  هیچ کسی نداد جواب           این سوال بی جوابم(4)

 

  Gm                  Cm     Gm                   Cm

 

  هرکی اومد دوسه روزی     از دلم بازیچه ای ساخت

 

  Gm                 Ab          Gm                Cm

     

  دل من مثل عروسک        ساده بود دل به دلش باخت(2)

 

 Gm                Cm              Gm          Cm

      

  گله باگلایه ایست(2)          بی وفایی رسم عشقه(2)

 

 Gm             Ab           Gm              Cm

              

 عاشقا تنها می مونن           تنهایی مرام عشقه (2)

 

 

  چی بگم................ 8:32 PM | گیتارو | نظرات [0]

 

  راهنمای ریتم 4/4

 

 

  این ریتم از هفت ضرب تشکیل شده..... که تمام ضربها باانگشت..I ...به غیراز ضرب چهارم با انگشت...P

 

 ...زده می شود.

 

  ضرب اول روی سیم های باس از بالا به پایین با زمان چنگ

  ضرب دوم روی سیم های زیر از پایین به بالا با زمان چنگ

  ضرب سوم روی سیم های زیر از بالا به پایین با زمان چنگ

  ضرب چهارم روی سیم های زیراز پایین به بالا با انگشت p بازمان چنگ بصورت آپوکادو

  ضرب پنجم روی سیم های زیر از پایین به بالا با زمان چنگ

  ضرب ششم روی سیم های زیر از بالا به پایین با زمان چنگ

  ضرب هفتم روی سیم های زیر از پایین به بالا با زمان چنگ


                                         علی لهراسبی

 Am           Em       C         Am

 اونی که مدعی بود عاشقته

 

 Am                  Dm          Am         

  تو رو تو فاصله ها تنها گذاشت

 

  Am              Em          C                                  Am

  بی خبر رفت بی خبر رفت و تواین بی راه ها

 

     Am                                Dm  

  ردپاشم واسه چشمات جا نذاش

 

 Am       Dm                         Am     Dm

  آه دل و سوزوندی          آه چرا نموندی

 

  Am    Em            C         Am

  من و هم ثانیه ها جنون تو

 

  Am               Dm           Am  

  واسه من همین خیالتم بسه

 

  Am     Em     C         Am 

  بزار جادها اشتباه برن

         

Am  Dm    Am                         Dm       

   ماکه دستمون به هم نمیرسه  نمیرسه

 

   Am          Em          C   Am 

  با حریر پیله های کاغذی

 

           Am                         Dm                     

  واسه من جاده رو ابریشم نکن

 

  Am                 Em        C Am 

  من به پروانه شدن نمی رسم

 

       Am                         Dm          

  حرمت فاصلمون و کم نکن

 

 Am       Dm                         Am     Dm  

  آه دل و سوزوندی            آه چرا نموندی

  8:32 PM | گیتارو | نظرات [0]

  راهنمای ریتم 4/4

  ضرب اول روی سیم های باس از بالا به پایین با زمان چنگ

  ضرب دوم روی سیم های زیر از پایین به بالا با زمان چنگ

  ضرب سوم روی سیم های زیر از بالا به پایین با زمان چنگ

  ضرب چهارم روی سیم های زیراز پایین به بالا با انگشت p بازمان چنگ بصورت آپوکادو

  ضرب پنجم روی سیم های زیر از پایین به بالا با زمان چنگ

  ضرب ششم روی سیم های زیر از بالا به پایین با زمان چنگ

  ضرب هفتم روی سیم های زیر از پایین به بالا با زمان چنگ 8:32 PM | گیتارو | نظرات [0]


 

         آغوش 

 

            ۴/۴ 

  [Dm]تا گرم آغوشت شدم [C]چه زود فرا[Bb]موشت شد[C

 

  [Gm]تقصیر تو نبود خودم [Bb]باری روی [C]دوشت شد[F

 

  [Dm]کاشکی دلت بهم میگفت [C]نقشه قلب[Bb]مو داره[C]

 

  [Gm]هر کی زد و رفت و شکست [Bb]یه روز یه جا [C]کم میا[Bb]ره [Am]

 

  یه روز یه جا [C]کم میا[Bb]ره

 

    ۴/۲

  [Dm]موندن و سوختن و ساخ[Am]تن همه یا[C]دگار عش[Bb]قه

 

   انتقام از[Dm] تو گرف[Am]تن کار من [C]نیست کار عش[Bb]قــــ[Dm]ــــه  [C]

    کار عش[Bb]قه

 

   کار عش[Bb]قــــ[Dm]ــــه  [C]کار عش[Bb]قه 8:32 PM | گیتارو | نظرات [0]


               ماندگار  

Em                                  D               C

 خانه خراب تو شدم         بسوی من روانه شد

 

Em                            D                   C

 سجده به عشقت می زنم   منجی جاودانه شد

 

C                            D            G       

  ای کوه پر غرور من       سنگ صبور تو منم

 

Em                          D                  C

  ای لحظه ساز عاشقی      عاشق با تو بودنم

 

C                                   D              G

  روشن ترین ستاره ام      می خواهمت می خواهمت

 

Em                       D                     C 

   تو ماندگاری در دلم         می دانمت می دانمت

 

Em                            D               C   

    ای همه وجود من           نبود تو نبود من

 

   راهنمای ریتم 6/8 اسلو راک شکل دوم:

   این ریتم همانند ریتم اسلو راک از 8 ضرب تشکیل شده است و تمامی ضرب ها را باید با انگشت i بزنید

   ضرب اول روی کل سیم ها از بالا به پایین بدون آپوگادو با زمان چنگ

   ضرب دوم سکوت با زمان دولاچنگ

   ضرب سوم روی سیم های زیر از پایین به بالا با زمان دولا چنگ

   ضرب چهارم روی سیم های زیر از بالا به پایین با زمان دولا چنگ

   ضرب پنجم روی سیم های زیر از پایین به بالا با زمان دولا چنگ

   ضرب ششم روی سیم های باس از بالا به پایین با زمان چنگ

    ضرب هفتم روی سیم های زیر از بالا به پایین با زمان چنگ

   ضرب هشتم روی سیم های زیر از بالا به پایین با زمان چنگ


            میمیرم برات

 G                                                  AM   

   میمرم برات نمیدونستی میمیرم بی تو بدونه چشات

F                               G  

   رفتی از برم نمیدونستی که دلم بسته به ساز صدات

AM        G                           F  

     ارزومه که میدونستی من میمیرم برات میمیرم برات

G                                    AM    

    عاشقم هنوز نمی خواستی که بمونی یا بسازی به ساز دلم

F                                             G    

     گفتی من میرم تو میخواستی بری تا فرداها اره خوشگلم

AM               G                          F        

     برو راهی نیست تا فرداها برو خوشگلم برو خوشگلم

G                                           AM      

     سفرت بخیر اگه میری از اینجا تک تنها تا یه شهر دور

F                                         G   

   برو که رفتن بدونه ما میرسه به یه دنیا نور

AM               G                               F   

   برو که رفتن بدونه ما میرسه به یه دنیا نور به یه دنیا نور

                                                  AM                 G

   نمی خوام بیای نمی خوام میون تاریکی من تو حروم بشی

  F                                           G  

   نمی خوام ازت نمی خوام مثل یه شم بسوزی تا تموم بشی

        F                G                                       F    

  ترو تا بزرگی می خوام که فقط ارزوم بشی ارزوم بشی 8:32 PM | گیتارو | نظرات [0]


آکوردها به دو دسته ی کلی آکوردهای ماژور و مینور تقسیم می شوند که آکوردهای ماژور حالت شاد دارند و آکوردهای مینور حالت غمگین و سنگینی دارند و آنها را با علامت اختصاری (m) نشان می دهند.

خود این آکوردهای ماژور و مینور به دو دسته ی سردسته( پایه - بدون باره) و آکوردهای باره دار مجزا می گردند.

آکوردهای سردسته شامل: 

لا ماژور (A) - لامینور (Am) - می ماژور (E) - می مینور (Em) - ر ماژور (D) - ر مینور (Dm) - دو ماژور (C) - سل ماژور (G) می باشند.

8:32 PM | گیتارو | نظرات [0]

الگوی انگشت گذاری آکوردهای سردسته :

آکورد لا ماژور (A) : انگشت 2 روی فرت دوم سیم 4 و انگشت 3 روی فرت دوم سیم 3 و انگشت 4 روی فرت دوم سیم 2

آکورد لا مینور (Am) : انگشت 1 روی فرت اول سیم 2 و انگشت 2 روی فرت دوم سیم 4 و انگشت 3 روی فرت دوم سیم 3

آکورد می ماژور (E) : انگشت 1 روی فرت اول سیم 3 و انگشت 2 روی فرت دوم سیم 5 و انگشت 3 روی فرت دوم سیم 4

آکورد می مینور (Em) : انگشت 2 روی فرت دوم سیم 5 و انگشت 3 روی فرت دوم سیم 4

آکورد ر ماژور (D) : انگشت 1 روی فرت دوم سیم 3 و انگشت 2 روی فرت دوم سیم 1 و انگشت 3 روی فرت سوم سیم 2

آکورد ر مینور (Dm) : انگشت 1 روی فرت اول سیم 1 و انگشت 2 روی فرت دوم سیم 3 و انگشت 3 روی فرت سوم سیم 2

آکورد دو ماژور (C) : انگشت 1 روی فرت اول سیم 2 و انگشت 2 روی فرت دوم سیم 4 و انگشت 3 روی فرت سوم سیم 5

آکورد سل ماژور (G) : انگشت 2 روی فرت دوم سیم 5 و انگشت 3 روی فرت سوم سیم 6 و انگشت 4 روی فرت سوم سیم 1

------------------------ 8:32 PM | گیتارو | نظرات [0]-------------

نکته 1 :می دانیم که نت ها به ترتیب شامل: 

دو(C) - دو دیز(C#) - ر (D) - ر دیز(D#) - می (E) - فا (F) - فا دیز (F#) - سل (G) - سل دیز (G#) - لا (A) - لا دیز (A#) - سی (B) و دوباره تکرار از اول دو - دو دیز و .... می باشند.(نت می و سی بدون دیز هستند.) و همچنین هر فرت گیتار معادل نیم پرده در نت ها می باشد.

حالا ما با استفاده از آکوردهای سردسته و الگوی انگشت گذاری آنها و ترتیب نت ها می توانیم آکوردهای باره دار را به وجود آوریم.

نکته 2 :اگر الگوی ما آکورد مینور بود تمامی آکوردهای باره دار بدست آمده از آن نیز مینور خواهند شد و اگر الگوی ما آکورد ماژور بود تمامی آکوردهای باره دار بدست آمده از آن ماژور خواهد شد.

نکته 3 :عمل گرفتن باره توسط انگشت یک صورت می پذیرد و اگر انگشت دوم آزاد بود(در انگشت گذاری شرکت نکرده بود) می تواند به انگشت اول در گرفتن باره کمک کند.  

--------------------- 8:32 PM | گیتارو | نظرات [0]---------------

الگوی انگشت گذاری آکوردهای باره دار :

مثال 1 )

با استفاده از الگوی آکورد سردسته لا مینور(Am) می توانیم با حرکت به سوی فرت های جلوتر روی دسته ی گیتار آکوردهای باره دار : لادیز مینور (A#m) باره ی اول و بعد سی مینور (Bm)باره ی دوم و بعد دو مینور (Cm)باره ی سوم و بعد سی دیز مینور (C#m) باره ی چهارم و بعد ر مینور (Dm) باره ی پنجم و به همین ترتیب ردیز مینور - می مینور - فامینور - فادیز مینور - سل مینور - سل دیز مینور -.... را بدست آوریم.

آکورد لا مینور(Am) سر دسته:

انگشت 1 روی فرت اول سیم 2 و انگشت 2 روی فرت دوم سیم 4 و انگشت 3 روی فرت دوم سیم 3

آکورد لادیز مینور(A#m) باره دار:

انگشت اول باره اول(تمامی پرده های اول سیم های 1 تا 6 گیتار) را می گیرد و بعد انگشت 2 روی فرت دوم سیم 2 و انگشت 3 روی فرت سوم سیم 4 و انگشت 4 روی فرت سوم سیم 3 قرار می گیرد.

آکورد سی مینور(Bm) باره دار:

با همان حالت انگشت گذاری برای آکورد لادیز مینور(A#mخط بالایی) اگر یک فرت روی دسته گیتار به جلو برویم بدون اینکه جای انگشتان را تغییر دهیم(با کشیدن انگشتان روی سیم ها و حرکت به سمت فرت بعدی) آکورد سی مینور بدست می آید در حالی که انگشت یک باره دوم را گرفته است.

حال اگر به همین ترتیب یک فرت دیگر به جلو برویم آکورد دو مینور (Cm) بدست می آید در حالی که انگشت یک باره سوم را گرفته ایم و به همین شیوه با حرکت روی فرت ها بقیه آکوردها ی باره دار بدست می آید.

مثال 2 )

با استفاده از الگوی آکورد سردسته می ماژور(E) می توانیم با حرکت به سوی فرت های بعدی آکوردهای باره دار: فا ماژور (F) باره ی اول و بعد فادیز ماژور(F#) باره ی دوم و بعد سل ماژور(G) باره ی سوم و بعد سل دیز ماژور(G#) باره ی چهارم و بعد لا ماژور(A) باره ی پنجم و به همین ترتیب لادیز ماژور - سی ماژور - دو ماژور - دودیز ماژور - .... را بدست آورید.

آکورد می ماژور (E) سر دسته:

انگشت 1 روی فرت اول سیم 3 و انگشت 2 روی فرت دوم سیم 5 و انگشت 3 روی فرت دوم سیم 4

آکورد فاماژور(F) باره دار:

انگشت اول باره اول(تمامی پرده های اول سیم های 1 تا 6 گیتار) را می گیرد و بعد انگشت 2 روی فرت دوم سیم 3 و انگشت 3 روی فرت سوم سیم 5 و انگشت 4 روی فرت سوم سیم 4 قرار می گیرد.

آکورد فادیز ماژور(F#m) باره دار:

با همان حالت انگشت گذاری برای آکورد فا ماژور (Fخط بالایی) اگر یک فرت روی دسته گیتار به جلو برویم بدون اینکه جای انگشتان را تغییر دهیم(با کشیدن انگشتان روی سیم ها و حرکت به سمت فرت بعدی) آکورد فادیز ماژور بدست می آید در حالی که انگشت یک باره دوم را گرفته است. و به همین ترتیب بقیه آکوردها با استفاده از الگوی می ماژور سردسته به وجود می آیند.

تذکر :پس در قسمت راهنمای آکوردها برای مثال وقتی میگوییم آکورد لامینور(Am) الگویش می مینور(Em) باره ی پنجم یعنی با استفاده از الگوی انگشت گذاری آکورد سردسته می مینور و گرفتن باره ی پنجم آکورد باره دار مورد نظر را می گیریم. 

موفق و پیروز باشید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد